با توجه به نوسانات قیمت ها لطفا برای خرید و استعلام قیمت بروز لطفا با شماره 09925739302 تماس بگیرید

بهترین برنامه های تبدیل صدا به متن برای اندروید و آیفون

نویسنده: aliasghar.khalafi
بازدید: 324 بازدید

از جمله مفیدترین و کاربردی ترین اپلیکیشن هایی که امروزه می ‌توان از آن برای تایپ کردن استفاده کرد، اپلیکیشن های تایپ صوتی است. افرادی که در طول روز زمان زیادی را برای تایپ کردن صرف می‌ کنند با استفاده از برنامه های تبدیل صدا به متن می ‌توانند این کار را در زمان کوتاه تری انجام دهند. خوشبختانه اپلیکیشن های متنوعی برای تبدیل گفتار به نوشتار در اندروید و iOS به بازار ارائه شده است. از این رو در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین نرم افزار های تبدیل صدا به متن در اندروید و iOS بپردازیم. بنابراین تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

برنامه های تبدیل صدا به متن برای اندروید

تبدیل صوت به متن در اندروید

خوشبختانه نرم افزارهای بسیاری برای تبدیل گفتار به نوشتار در اندروید وجود دارد اما همیشه پیدا کرذن بهترین ها سخت است. در این قسمت قصد داریم تا نرم افزار های مفیدی که برای تبدیل صدا به متن در اندروید مورد استفاده قرار می گیرند را به شما معرفی کنیم.

برنامه Speechnotes

اپلیکیشن اندروید تبدیل گفتار به نوشتار

از جمله بهترین اپلیکیشن های اندروید که برای تبدیل صدا به متن مورد استفاده قرار می گیرد، برنامه Speechnotes است که حتی قابلیت ثبت نگار علائم نگارشی را نیز داراست. هنگامی که شما در متن مقاله به علائم نگارشی برخورد کردید، با گفتن نام آن علائم نگارشی مثل دو نقطه، ویرگول و غیره می توانید آن را درون متن خود قرار دهید. به دلیل قابلیت های ویژه که این نرم ‌افزار در اختیار کاربران قرار داده است، آن را می توان دقیق ترین نرم افزار برای تبدیل صوت به نوشته در زبان های مختلف معرفی کرد.

در واقع این برنامه درست مثل یک دفترچه یادداشت عمل می کند و شما به راحتی می توانید هر آنچه که در ذهن دارید را با استفاده از آن تایپ کنید. طراحان این اپلیکیشن، رابط کاربری ساده ای را طراحی کرده اند تا کاربران مختلف به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

برای استفاده از این نرم ‌افزار کافیست بر روی آیکون میکروفون کلیک کرده و شروع به صحبت کردن کنید تا کار تبدیل متن نوشته توسط این نرم افزار آغاز شود. این برنامه برای انجام سرعت عمل تایپ بالایی دارد و شما این امکان را دارید که بعد از یک وقفه طولانی مجددا با استفاده از آن، کار تایپ را انجام دهید. این نرم افزار برای انجام کار تایپ نیازی به اینترنت ندارد و از فونت های مختلف پشتیبانی می کند. علاوه بر این برخی کلمات پرکاربرد درون آن ذخیره شده است که در مواقع لزوم می توانید از آنها استفاده کنید.

نرم افزار ioType

بهترین نرم افزارهای تبدیل صدا به متن در اندروید

این برنامه از جمله برنامه‌ های فارسی تبدیل گفتار به نوشتار است که به دلیل دارا بودن ویژگی های مثبت، توانسته است نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند. نرم ‌افزار ioType می تواند کار تبدیل صوت به متن را با سرعت و دقت بالایی انجام دهد. رابط کاربری این نرم ‌افزار بسیار ساده است تا کاربران مبتدی نیز به راحتی بتوانند بدون نیاز به آموزش، از آن برای تبدیل فایل های صوتی خود به متن فارسی استفاده کنند.

از جمله مزیت های اصلی این نرم افزار می توان به مواردی مثل امکان ذخیره سازی متن، رعایت علائم نگارشی، قابلیت ذخیره فایل صوتی در فرمت های مختلف، قابلیت همگام سازی نسخه اندروید، نسخه دسکتاپ و غیره اشاره کرد. از این نرم ‌افزار هم می توان برای تبدیل صدا به متن در سیستم عامل اندروید و هم در کامپیوتر استفاده کرد و از مزایای فوق العاده آن برای انجام کار تایپ بهره گرفت.

برنامه Speech To Text Notepad

نرم افزارهای تبدیل صدا به متن در اندروید

از دیگر نرم افزار های مفیدی که برای تبدیل صدا به متن برای اندروید مورد استفاده قرار می گیرد، نرم افزار Speech To Text Notepad است. این نرم ‌افزار دارای ویژگی ‌های کاربردی بسیاری است که می ‌توان به تایپ با سرعت بالا برای تبدیل صوت به نوشته و قابلیت به اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی مختلف اشاره کرد. این نرم افزار قابلیت پشتیبانی از ۷۰ زبان مختلف را داراست و از فونت های مختلفی نیز پشتیبانی می کند.

اپلیکیشن SpeechTexter

برنامه های تبدیل صدا به متن در اندروید

از جمله نرم‌ افزار های مفیدی که برای تبدیل صدا به متن استفاده می شود، اپلیکیشن SpeechTexter است که آن را می توانید هم به صورت آفلاین و هم به صورت آنلاین مورد استفاده قرار دهید. این نرم افزار برای تبدیل صدا به متن دقت بالایی دارد و خروجی آن از کیفیت بالایی برخوردار است. این نرم افزار کاربردی قابلیت پشتیبانی از ۶۰ زبان مختلف را داراست و شما با استفاده از آن می توانید امور مختلف تایپی خود را در مدت زمان کوتاهی انجام دهید و بدین ترتیب در زمان خود صرفه جویی کنید. علاوه بر این اگر از اپلیکیشن SpeechTexter برای تبدیل صدا به متن انگلیسی استفاده نمایید، امکان ثبت علائم نگارشی را نیز برای شما وجود دارد و به راحتی می توانید این علائم را در متن مورد نظر خود پیاده سازی کنید.

طراحان این نرم ‌افزار رابط کاربری ساده ای برای آن طراحی کرده اند و برای کار با آن نیاز به دیدن آموزش خاصی ندارید. تنها کافیست پس از انتخاب زبان مورد نظر خود، برای تایپ روی آیکون میکروفون کلیک کنید تا نرم افزار شروع به تبدیل صدای شما به متن کند. از جمله مزایای ویژه این نرم افزار این است که علاوه بر اینکه می توانید متن های کوتاه خود را با استفاده از آن تایپ کنید، امکان تایپ مقالات بلند توسط این نرم افزار را نیز دارا خواهید بود. اپلیکیشن SpeechTexter به دلیل سرعت بالا در تبدیل صوت به متن، در بین کاربران طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

برنامه بگو فارسی مینویسه

برنامه های تبدیل صوت به متن در اندروید

یکی از جذاب ترین برنامه های تبدیل گفتار به نوشتار که به وسیله کشور ایران طراحی و تولید شده است، برنامه بگو فارسی مینویسه است.. این برنامه می تواند تبدیل فایل صوتی به متن فارسی را با دقت بسیار بالایی به صورت رایگان انجام دهد. به دلیل آن که رابط کاربری این اپلیکیشن بسیار ساده است، کاربران به راحتی می توانند با آن کار کنند و از آن برای انجام کارهای تایپی خود استفاده نمایند.

برای کار با این نرم افزار تنها کافیست بر روی دکمه ضبط، کلیک کنید و سپس شروع به صحبت کردن نمایید. این نرم افزار نتیجه را به صورت یک فایل در اختیار شما قرار می دهد. نرم افزار بگو فارسی مینویسه، با گوشی های سامسونگ سازگاری بیشتری دارد و چنانچه این نرم ‌افزار را بر روی این گوشی ها مورد استفاده قرار دهید، در کمترین زمان ممکن می تواند صدای شما را تبدیل به متن کرده و آن را در اختیارتان قرار دهد.

از جمله مزایای ویژه این نرم افزار، امکان استفاده آفلاین از آن و درصد خطای بسیار پایین آن است. علاوه بر این، شما به راحتی می توانید پس از اینکه برنامه بگو فارسی مینویسه اقدام به تایپ صدای شما کرد، آن را کپی کرده و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

برنامه های تبدیل صدا به متن برای آیفون

در این قسمت قصد داریم تا نرم افزار هایی که برای تبدیل صدا به متن در آیفون مورد استفاده قرار می گیرند را به شما معرفی کنیم:

برنامه تبدیل صدا به متن Speech to Text : Voice to Text

نرم افزار کاربردی برای تبدیل صدا به متن

از جمله نرم‌ افزارهای کاربردی که کاربران گوشی های آیفون می توانند از آن برای تبدیل گفتار به نوشتار استفاده کنند، اپلیکیشن Speech to Text : Voice to Text است که کاربران فعال زیادی دارد. از جمله ویژگی های این نرم افزار سرعت بالای آن برای تبدیل صدا به متن و امکان ذخیره سازی آن است.

علاوه بر این، برنامه Speech to Text : Voice to Text می ‌تواند این کار را با دقت بسیار بالایی انجام دهد و امکان خطا در آن بسیار پایین است. این برنامه برای تبدیل صدا به متن نیازی به اینترنت ندارد و به دلیل آن که رابط کاربری آن ساده است، کاربران مبتدی نیز به راحتی می توانند از آن استفاده نمایند. این نرم افزار یک نرم افزار چند زبانه بوده و امکان اشتراک گذاری آن توسط ایمیل نیز فراهم می باشد.

برنامه Rev Voice Recorder

بهترین نرم افزارهای تبدیل صدا به متن برای تلفن همراه

این اپلیکیشن دارای یک سرویس ضبط صداست که شما با استفاده از آن می ‌توانید اقدام به ضبط و ایجاد فایل های صوتی خود توسط گوشی آیفون به صورت رایگان کنید. سپس شما می توانید فایل های صوتی که ضبط کرده اید را مستقیما از برنامه ضبط صدا به Rev ارسال کنید. پس از آن برنامه Rev Voice Recorder اقدام به تایپ فایل انتخاب شده توسط شما می کند و آن را به صورت متنی درمی آورد.

متنی که توسط این نرم افزار تایپ می شود، بسیار سریع و دقیق است و دقت این نرم افزار برای تایپ متون هم بسیار بالاست که همین مورد توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. به نحوی که کارشناسان دقت آن را در حدود ۹۹ درصد تخمین زده اند. در نتیجه افرادی که تمایل دارند تا از یک اپلیکیشن تایپ صوتی حرفه ای برای انجام کارهای تایپی خود استفاده کنند، اپلیکیشن Rev Voice Recorder می تواند گزینه خوبی برای آن ها باشد.

برنامه تبدیل صدا به متن Temi

‎روش های تبدیل صوت و صدا به متن و نوشتار فارسی

اگر می خواهید کار تبدیل صدا به متن را به صورت بلافاصله و بدون وقفه انجام دهید، اپلیکیشن تایپ صوتی Temi می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. این اپلیکیشن تنها برای گوشی های آیفون می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و از دقت بالایی برخوردار است. به نحوی که کارشناسان دقت آن را بین ۸۰ تا ۸۵ درصد تخمین زده اند. این نرم افزار برای تبدیل گفتار به نوشتار از هوش مصنوعی استفاده می‌ کند. کاربران گوشی های آیفون، به راحتی می توانند به این اپلیکیشن دسترسی داشته باشند و از آن برای تایپ متون خود استفاده کنند. از جمله مزایای ویژه برنامه Temi، دقت بالای آن برای انجام کار تایپ، قابلیت به اشتراک گذاری متون تایپ شده یا دانلود آن ها و سرعت بالای تایپ است.

برنامه Evernote

تبدیل صدا و گفتار به متن و نوشتار

اپلیکیشن Evernote، یک اپلیکیشن برای یادداشت برداری روزانه است که با استفاده از آن می توانید کار تبدیل گفتار به نوشتار را نیز انجام دهید. در واقع این امکان برای شما وجود دارد که با استفاده از این اپلیکیشن اقدام به ضبط مستقیم صدا نموده و این نرم افزار کار تبدیل صدای ضبط شده شما به متن را به صورت خودکار و با بهره گیری از فناوری هوش مصنوعی انجام می دهد.

افرادی که تمایل به مرتب نگه داشتن اسناد و یادداشت های خود دارند، توصیه می شود تا از این نرم افزار استفاده نمایند. متاسفانه فایل های متنی که نرم افزار Evernote برای تبدیل صدا به متن در اختیار کاربران قرار می دهد، نسبت به نرم ‌افزارهای قبلی کیفیتشان نسبتاً پایین تر است. اما در هر صورت، این برنامه جزو برنامه ‌های یادداشت برداری قوی به شمار می ‌رود که زمان زیادی از عرضه آن به بازار می گذرد و اغلب کاربران از آن برای اشتراک گذاشتن فایل ها استفاده می کنند و در کنار آن از امکانات دیگر این نرم ‌افزار نظیر تبدیل صدا به متن نیز استفاده می شود.

شما با استفاده از این نرم افزار به راحتی می توانید یادداشت هایی که نوشته اید را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید و اقدام به حاشیه ‌نویسی تصاویر نمایید. علاوه بر این امکان همکاری در یادداشت ها با سایر کاربران توسط این نرم افزار نیز فراهم است. بسیاری از دانش آموزان برای یادداشت برداری و انجام امور روزانه خود از این برنامه استفاده می کنند.

لازم به ذکر است که امکان همگام سازی این برنامه در دستگاه ‌های مختلف وجود دارد و به این ترتیب اگر شما گوشی خود را نیز همراه نبرده باشید، با استفاده از اطلاعات لاگین خود می توانید وارد این نرم ‌افزار شوید و به یادداشت های خود دسترسی پیدا کنید. این نرم‌ افزار جز نرم افزارهای رایگان است، اما این امکان برای شما فراهم شده تا اقدام به خریداری سطوح مختلف فضای ذخیره سازی آن کنید تا بدین ترتیب فایل های بیشتری را درون این نرم ‌افزار بتوانید آپلود کنید.

جمع بندی

در این مقاله بهترین نرم افزار هایی که می توان از آنها برای تبدیل صدا به متن استفاده کرد را به همراه تمامی خصوصیاتشان برای شما معرفی کردیم. امروزه بسیاری از افراد از این نرم افزار ها برای تبدیل گفتار به نوشتار استفاده می کنند تا به راحتی بتوانند صدای ضبط شده خود را به فایل متنی تبدیل کنند. دقت این برنامه ها بسیار بالاست و در مدت زمان کوتاهی می توانند فایل های متنی را آماده کنند. به همین خاطر اغلب کاربران برای نوشتن جزوات و مقالات یا متن جلساتشان از این نرم افزار ها برای تایپ استفاده می کنند. افرادی که در طول روز مدت زمان زیادی را برای انجام کار تایپ صرف می کنند،

با استفاده از این برنامه ها می توانند این کار را در مدت زمان کمتری تکمیل نمایند. آیا شما هم تاکنون از این نرم افزارها برای تایپ کردن استفاده کرده اید؟ استفاده از آنها را چقدر کاربردی می‌دانید؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت