با توجه به نوسانات قیمت ها لطفا برای خرید و استعلام قیمت بروز لطفا با شماره 09925739302 تماس بگیرید

راهنمای خرید قاب سیلیکونی و معرفی انواع آن

نویسنده: aliasghar.khalafi
بازدید: 162 بازدید

با توجه به بالا بودن قیمت گوشی های هوشمند در بازار، اغلب کاربران این گوشی ها برای محافظت از گوشی های خود از قاب های مختلف استفاده می نمایند. قاب های گوشی دارای تنوع بسیار گسترده ‌ای در طرح، مدل و جنس می باشند و هر یک از آن ها دارای خصوصیات و ویژگی های منحصر به فرد خود هستند. یکی از پرفروش ترین انواع قاب موجود در بازار قاب سیلیکونی می باشد که به دلیل قیمت مناسب و کارایی بسیار خوبی که دارد توانسته به یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین قاب های موجود در بازار تبدیل شود.

قاب های سیلیکونی متناسب با گوشی های مختلف برند های گوناگون به بازار عرضه شده اند و خوشبختانه شاهد عرضه تنوع گسترده‌ای از طرح و رنگ در این زمینه هستیم و دست کاربران برای یافتن رنگ و طرح دلخواه شان باز می باشد. در این مقاله با ارائه راهنمای خرید قاب سیلیکونی و معرفی انواع قاب سیلیکونی قصد دارد تا شناخت کاربران نسبت به این قاب ها را افزایش دهد و به آن ها در خرید یک قاب سیلیکونی خوب و مناسب یاری رساند. در نتیجه چنانچه شما هم قصد خرید یک قاب مناسب برای محافظت از گوشی خود را دارید پیشنهاد می‌کنیم خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

نکات مهم در خصوص قاب سیلیکونی

نکات مهم و راهنمای خرید قاب سیلیکونی

قاب سیلیکونی یا همان کاور سیلیکونی یکی از پر فروش ترین لوازم جانبی موبایل در سطح بازار می باشد. ماده اصلی که برای تولید قاب های سیلیکونی مورد استفاده قرار می گیرد سیلیکون می باشد و دلیل نامگذاری این ماده به سیلیکون نیز این است که این ماده برای نخستین بار در مکانی به نام سیلیکون در کالیفرنیا آمریکا تولید و به بازار عرضه شده است. قاب های سیلیکونی برای نخستین بار در سال ۲۰۱۴ به وسیله کمپانی اپل به بازار معرفی شدند.

کمپانی اپل با معرفی آیفون 6 به بازار اقدام به عرضه قاب های سیلیکونی برای محافظت از این گوشی ها نمودو یکی از طراحان کمپانی اپل ایده تولید قاب های سیلیکونی را به این کمپانی داد و این قاب ها از استحکام و ضربه پذیری بسیار بالایی برخوردارند و بسیار ظریف و زیبا نیز می باشند. با توجه به اینکه گوشی ‌های هوشمندی که در آن دوره به بازار عرضه می ‌شدند مشکل داغ شدن بیش از حد باتری داشتند، محققان اپل استفاده از سیلیکون برای تولید قاب را بسیار عاقلانه می پنداشتند.

چرا که سیلیکون از رسانایی بسیار خوبی برخوردار است و می تواند اقدام به انتقال گرمای گوشی به بیرون کند و از خراب شدن گوشی در اثر گرمای بیش از حد ممانعت به عمل بیاورد. از دیگر عواملی که سبب گسترش گرایش قاب سازان به استفاده از سیلیکون برای تولید قاب شده می توان به مواردی نظیر رنگ پذیری، جذب رنگ بالا و بازتاب رنگ عالی در این ماده اشاره نمود. امروزه شاهد عرضه قاب های سیلیکونی در طیف های رنگی گسترده ای به بازار هستیم که سبب شده تا جذابیت بصری این قاب ها بسیار بالا باشد.

انواع قاب سیلیکونی

ساختار تشکیل دهنده قاب های سیلیکونی

امروزه قاب های سیلیکونی برای گوشی های تولید شده به وسیله تمام برندها مثل هواوی، سامسونگ، اپل و غیره تولید و به بازار عرضه می ‌شوند و دارای دو نوع مختلف زیر باز و زیر بسته هستند. تفاوتی که بین دو نوع مختلف این قاب ها وجود دارد در انحنای قاب می باشد. ولی کلیه مشخصات آنها نظیر متریال و جنس به کار گرفته شده برای تولید شان با یک دیگر کاملاً یکسان است. انتخاب نوع مناسب قاب سیلیکونی بسته به سلیقه کاربرد دارد و این خود شخص است که تصمیم می گیرد کدام یک از این دو قاب را برای خرید انتخاب نماید.

ساختار تشکیل دهنده قاب های سیلیکونی

قاب های سیلیکونی موجود در بازار دارای سه لایه مختلف می باشد که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت:

  • روکش بیرونی قاب سیلیکونی که برای تولید آن از روکش سیلیکونی رنگی استفاده می شود.
  • لایه میانی قاب که برای تولید آن از پلاستیک خشک استفاده می‌ شود. استفاده از این ماده برای تولید گارد سبب فرم دهی قاب شده و علاوه بر این استحکام در برابر ضربه نیز افزایش پیدا خواهد نمود.
  • لایه داخلی که برای تولید آن از فیبر استفاده می‌شود. استفاده از این ماده برای تولید لایه داخلی سبب می‌شود که پشت گوشی در برابر ضربه پذیری و خراش محافظت گردد.

برای خرید قاب سیلیکونی به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر قصد خرید قاب سیلیکونی برای محافظت از گوشی هوشمند خود را دارید بهتر است در حین خرید به موارد زیر دقت کنید تا بتوانید قابی خوب و مناسب خریداری نمایید:

توجه به جنس و کیفیت قاب

تولید کنندگان مختلفی در داخل و خارج از کشور به کار تولید قاب سیلیکونی مشغول هستند. نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که هر یک از این برندها برای ساخت این قاب ها از مواد اولیه با درجات کیفی مختلفی استفاده می نمایند. به همین خاطر شاهد عرضه قاب های سیلیکونی با درجات کیفی مختلف به بازار هستیم. در نتیجه در هنگام خرید حتما به جنس قاب سیلیکونی که قصد خرید آن را دقت دارید دقت کنید و قاب هایی را که برای تولید آنها از مواد اولیه درجه یک و باکیفیت استفاده شده را برای خرید انتخاب نمایید.

برای تشخیص قاب های با کیفیت از بی کیفیت به راحتی می‌توانید از راه توجه به رنگ این محصول به کیفیت آن پی ببرید.قاب های سیلیکونی بی کیفیت دارای رنگ نسبتا کدر تری هستند و دلیل این امر هم استفاده از مواد درجه چند یا بازیافتی برای تولید این قاب ها می باشد. اما قاب های درجه یک و باکیفیت به دلیل استفاده از مواد نو برای تولید شان از رنگ شفاف تری برخوردار می باشند.

توجه به برند تولید کننده

برند های مختلفی به کار تولید قاب های سیلیکونی مشغول هستند و این محصول را در طرح ها و رنگ های متنوعی به بازار عرضه می نمایند. اما مهم‌ترین نکته ‌ای که در این میان وجود دارد این است که برندهای متفرقه ممکن است برای تولید این قاب ها به جای استفاده از مواد نو و با کیفیت از مواد درجه چند برای تولید محصولاتشان استفاده نمایند. در نتیجه اگر می خواهید یک خرید خوب داشته باشید بهتر است قاب های سیلیکونی که به وسیله برندهای مشهور تولید و روانه بازار شده است را برای خرید انتخاب نمایید.

تناسب با مدل گوشی

نکته مهم دیگری که در حین خرید قاب سیلیکونی می بایست به آن توجه شود خرید قاب متناسب با مدل گوشی می باشد. همانطور که می دانید هر یک از گوشی های موجود در بازار دارای طراحی بدنه متفاوتی هستند و محل قرارگیری دوربین، محل اتصال هندزفری و شارژر و غیره در آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد. علاوه بر این گوشی های مختلف در ابعاد و سایز صفحه نمایش نیز با یکدیگر تفاوت دارند. بنابراین در حین خرید حتماً مدل گوشی خود را به فروشنده اعلام نموده و قابی متناسب با مدل گوشی خود خریداری نمایید. بهتر است در حین مراجعه برای خرید قاب، قاب خود را در مغازه تست کنید تا خیالتان از بابت مچ بود قاب با مدل گوشی راحت باشد.

مزایای استفاده از قاب های سیلیکونی

مزایای استفاده از قاب های سیلیکونی

قاب های سیلیکونی موجود در بازار دارای یک سری فواید و ویژگی های خاص هستند که موجب شده تا بسیاری از افراد از آن ها به عنوان بهترین قاب گوشی یاد کنند. در ادامه به بررسی فواید این قاب ها خواهیم پرداخت:

ایمنی بالا

گوشی های هوشمند موجود در بازار دارای قیمت نسبتا بالایی هستند و محافظت از گوشی ‌های هوشمند در برابر ضربات فیزیکی امری بسیار مهم و ضروری تلقی می شود. به همین منظور برای اینکه بتوانید ایمنی گوشی‌ های خود را افزایش دهید بهتر است از قاب های سیلیکونی برای این منظور استفاده نمایید. طراحی قاب های سیلیکونی به نحوی انجام شده که به هنگام استفاده از آن ها بر روی گوشی این قاب ها به خوبی به گوشی می چسبند و کلیه بخش های گوشی را فرا می‌گیرند و منجر به حفاظت از بخش های مختلف گوشی می شوند.

علاوه بر این پس از این که قاب های سیلیکونی را بر روی گوشی های خود انداختید برای دسترسی به درگاه های ارتباطی تلفن نیازی به دراوردن قاب وجود ندارد و قاب ها سیلیکونی به خوبی درگاه های مختلفی را که بر روی بدنه گوشی وجود دارد در دسترس قرار داده تا به هنگام نیاز بتوان از این درگاه ها برای انجام کارهای مختلف استفاده نمود. قاب های سیلیکونی از بافتی ارتجاعی برخوردار هستند و این موضوع سبب شده تا به هنگام استفاده از آن ها کلیه ضربات وارد شده به گوشی خنثی شود. نمونه های خاصی از قاب های سیلیکونی به بازار عرضه شده که دارای خاصیت ضد آب می باشند و گوشی را در برابر آب نیز محافظت می نمایند. البته قیمتی که برای عرضه این قاب ها در نظر گرفته شده نسبت به سایر مدل ها اندکی بالاتر می باشد.

ضد لغزش

یکی دیگر از ویژگی ‌های مهمی که قاب های سیلیکونی دارا می ‌باشند خاصیت ضد لغزش آنها است. این قاب ها به هنگام قرار گرفتن در دست به خوبی به دست می چسبند و این موضوع منجر به جلوگیری از لغزش و افتادن گوشی خواهد شد.

ظاهر زیبا و تنوع در طرح و رنگ

قاب های سلیلیکونی از ظاهر بسیار ساده و شیکی برخوردار هستند و رنگبندی های جذابی از آنها در بازار وجود دارد. بنابراین هر شخص به تناسب سلیقه ای که دارد می تواند رنگ و طرح دلخواه را برگزیده و از آن برای محافظت از گوشی خود استفاده نماید.

مقاومت در برابر حرارت و گرد و غبار

سیلیکون که ماده اصلی تشکیل دهنده قاب های سیلیکونی می باشد جزو متریال هایی است که در برابر حرارت عایق بسیار مناسبی است و به خوبی توانایی انتقال حرارت گوشی به سمت بیرون را دارا می ‌باشد. بنابراین با استفاده از قاب های سیلیکونی از گرم شدن بیش از حد گوشی جلوگیری به عمل آورده می‌شود و این موضوع از خراب شدن گوشی پیشگیری به عمل خواهد آورد. نکته دیگری که در خصوص قاب های سیلیکونی می توانیم با آن اشاره نماییم این است که این قاب ها گرد و غبار را به خود جذب نمی کنند و این موضوع به افزایش طول عمر مفید این قاب ها کمک خواهد نمود.

دسترسی کامل به صفحه نمایش

با استفاده از گارد سیلیکونی صفحه نمایش گوشی در برابر عواملی نظیر آسیب رسیدن به لبه ها، تجمع چربی و گرد و غبار در اطراف گوشی محافظت خواهد شد. البته این قاب ها بدون اینکه دسترسی شما به صفحه نمایش را محدود کنند این کار را انجام می دهند. نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که همه قاب های سیلیکونی موجود در بازار از این ویژگی برخوردار نیستند و تنها برخی از قاب های سیلیکونی موجود در بازار از این ویژگی برخوردار می باشند. بنابراین شما باید حتماً در حین خرید دقت کنید که قابی که قصد خرید آن را دارید دارای این ویژگی می باشد یا خیر و سپس مبادرت به خرید آن کنید.

سایز مناسب

از آنجایی که سیلیکون یک ماده نرم و کاملا انعطاف پذیر می باشد به راحتی می توان آن را به اشکال مختلف درآورد و متناسب با سایز گوشی های گوناگون اقدام به تولید قاب های سیلیکونی نمود. این قاب ها به خوبی فضاهای خالی را در جای درست قرار می دهند و از طراحی بسیار مناسبی برخوردار می باشند. از آنجایی که قاب های سیلیکونی ضخامت زیادی به گوشی نمی دهند، در نتیجه با استفاده از آن ها سایز گوشی افزایش پیدا نخواهد کرد و استفاده از آن ها برای کاربران بسیار راحت خواهد بود.

جمع بندی

در این مقاله قاب های سیلیکونی را از جهات مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم تا کاربران را بیشتر با این قاب ها آشنا کنیم. در ادامه با ارائه راهنمای خرید قاب سیلیکونی سعی کردیم تا به کاربران کمک کنیم تا بتوانند در حین خرید این قاب‌ ها آگاهانه تر عمل کنند. سپس به معرفی مزایای مهم قاب های سیلیکونی پرداختیم تا شناخت کاربران نسبت به این قاب ها را افزایش دهیم. شما خرید قاب های سیلیکونی عرضه شده به وسیله کدام یک از برندها را به کاربران توصیه می کنید؟ دلایل شما برای این انتخاب چیست؟ با در میان گذاشتن نظرات خود در بخش کامنت می‌توانید به کاربران در یافتن برند مناسب عرضه کننده قاب سیلیکونی یاری رسانید.

دسته بندی کیف و کاور گوشی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت