با توجه به نوسانات قیمت ها لطفا برای خرید و استعلام قیمت بروز لطفا با شماره 09925739302 تماس بگیرید

لیست ابزارهای مورد نیاز برای شروع تعمیرات موبایل

نویسنده: aliasghar.khalafi
بازدید: 312 بازدید

لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل – برای شروع و کسب درآمد در حوزه تعمیرات موبایل به کارهای زیادی نیاز نیست. شما با تهیه ابزارآلات و تجهیزات اولیه می توانید در یک مکان کوچک این کار را شروع کنید. همچنین می توانید مشتریان خود را از طریق بازاریابی در شبکه های اجتماعی و فضای اینترنت و معرفی خدماتتان در این پلتفرم ها پیدا کنید. یک راه دیگر برای جذب مشتری بستن قراراداد با فروشندگان موبایل است تا از این طریق مشتریانی که نیاز به تعمیرات دارند را به شما معرفی کنند. مطمئن باشید هزینه های مکان و خرید ابزار آلات مورد نیاز شما از این طریق به جیبتان برمی‌گردد!

شناخت ابزارآلات تخصصی تعمیرات موبایل

تعمیرات موبایل از جمله مشاغل پر درآمدی است که افراد زیادی در این حوزه به صورت حرفه‌ای و تخصصی فعالیت می‌کنند. اگر شما قصد دارید در دوره های تعمیرات موبایل شرکت کنید لازم است با ابزارآلات تخصصی این حرفه آشنایی کافی داشته باشید. همچنین بسیار مهم است که کاربرد هرکدام از این ابزارها را بدانید. شناخت کامل ابزارآلات کمک بزرگی به کمتر کردن درصد خطاهای احتمالی شما در کارتان می‌کند. ابزارآلات تعمیرات موبایل نقش بسیار مهمی در این حرفه دارند. پس باید با دقت و شناخت کافی نسبت به خرید این تجهیزات اقدام کنید. بنابراین تا می توانید برای شناخت و نحوه ی کار با ابزارآلات تخصصی این حرفه‌ی پر درآمد زمان بگذارید.

هزینه مورد نیاز جهت خرید ابزارآلات مناسب برای شروع کار تعمیرات موبایل

لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل – برای شروع به کار و تامین ابزارآلات تعمیرات موبایل حداقل 20 میلیون تومان نیاز دارید، البته این رقم با توجه به بودجه شما می‌تواند بیشتر باشد. اما راه های زیادی برای شروع با مبالغی کمتر از اینها هم وجود دارد. اولین راه این است که در ابتدا وقت و تمرکز خود را بر روی تعمیرات کوچک، محدود و خاصی بگذارید که کمتر به ابزارآلات تخصصی نیاز داشته باشد، سپس با درآمد بدست آمده از همین قسمت می توانید ابزار آلات مورد نیازتان را خریداری کنید. شما می توانید ابتدا کار خود را در رابطه با نرم افزار و خدمات جزیی تر شروع کنید و بعد به مرور و با کسب درآمد بیشتر از راه های قبل در موارد تخصصی‌تر و حرفه‌ای‌تر تعمیرات موبایل وارد و مشغول به کار شوید.

مطلب مشابه: ترفندهای مهم افزایش درآمد در شغل تعمیرات موبایل

لیست کامل ابزار آلات مورد نیاز برای شروع کار تعمیرات موبایل

در این مطلب قصد داریم لیست ابزارها و تجهیزاتی که برای کار تعمیرات موبایل مورد نیاز شما هستند را بررسی و معرفی کنیم. طبیعتا اگر شما قصد این را دارید که در حوزه تعمیرات موبایل وارد شوید باید آشنایی مناسبی با ابزارآلات تخصصی و کاربرد آن ها در این حرفه داشته باشید. و در نهایت اگر قصد ورود حرفه ای به این حوزه جذاب و پر درآمد را دارید تا انتهای این مقاله با آسان جی اس ام همراه باشید.

لوپ – Microscope

لوپ یکی از مهمترین ابزارهای تخصصی در زمینه های شغلی متعدد است، به عنوان مثال در پزشکی، تعمیرات موبایل، تعمیرات ساعت و غیره کاربرد دارد. لوپ در تعمیرات موبایل معمولا برای بزرگنمایی قطعات ریز و حساس استفاده می شود که تکنسین ها و تعمیرکاران راحت تر بتوانند کار عیب یابی و تعمیرات را انجام دهند. کمپانی های بسیار زیادی در سراسر دنیا در زمینه تولید ابزار آلات تخصصی تعمیرات از جمله لوپ فعالیت می‌کنند، به عنوان مثال از برجسته ترین آنها می توان به ریلایف و یاکسون اشاره کرد. این ابزار یکی از مهم ترین ابزارهایی است که تمامی تعمیرکاران و تکنسین های حرفه ای تعمیرات موبایل به آن نیاز دارند. لوپ ها انواع مختلفی دارند، به عنوان مثال لوپ های آنالوگ و لوپ سه چشم از بهترین و پر کاربردترین انوع لوپ هایی هستند که در حوزه تعمیرات موبایل استفاده می شود.

لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل

 

مطلب مشابه: بهترین لوپ های بازویی یا جرثقیلی برای تعمیرات موبایل

 

هیتر – Heater

لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل – هیتر نیز یکی از ابزارهای کاربردی در حوزه تعمیرات دستگاه های الکترونیکی از جمله گوشی های هوشمند و بوردهای گوشی موبایل است. این ابزار برای جدا کردن قطعات بوردهای الکترونیکی یا برای ساختن پایه های بورد کاربرد دارد. معمولا هیترها از یک قطعه بدنه اصلی دستگاه و یک نازل یا سری تشکیل شده اند که همچنین در داخل دستگاه یک کمپرسور قرار دارد و در قسمت نازل آن یک المنت حرارتی قرار دارد. هیترها شکل‌های مختلفی دارند، اما در بعضی از مدل ها المنت و کمپرسور در کنار هم قرار دارند و در بعضی از مدل ها به صورت جدا از هم تولید می شوند. تنظیم حرارت در انواع هیترها متفاوت است، به عنوان مثال مدل های آنالوگ بصورت دستی و با استفاده از اهرم ها و در مدل های دیجیتال بصورت شستی دار یا دکمه ای طراحی می شوند.

لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل

هویه – Soldering System 

در حرفه تهمیرات موبایل هویه نیز یکی از پرکاربردترین ابزارهای مورد استفاده است و همچنین این ابزار در صنعت الکترونیک و برای لحیم کاری قطعات مختلف استفاده می شود. هویه در حوزه الکترونیک، آزمایشگاه، تعمیرات گوشی های هوشمند و بسیاری از مشاغل دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از هویه های حرفه ای شما در کنار دستگاه اصلی به قطعات جانبی دیگری مانند؛ خمیر و سیم قلع، روغن لحیم، قلع کش و مایع و خمیر فلکس هم نیاز پیدا می کنید.

انواع هویه:

هویه ها انواع مختلفی دارند ثابت و متغیر، آنالوگ و دیجیتال، نوع ثابت ارزانترین نوع آن است که همه ما حداقل یکبار با آن کار کرده و با آن آشنایی داریم. در این نوع از هویه ها یک توان ثابت وجود دارد و امکان تغییر دما دیده نمی شود. همچنین شکل ظاهری آن ساده از یک دسته چوبی یا پلاستیکی و سیم کوتاه تشکیل شده است ، در بعضی از هویه‌ها نوک هویه قابلیت تعویض دارند و شما با توجه به نوع کاری که انجام می‌دهید می‌توانید نوک آن را تعویض کنید. در مدل متغیر در مقایسه با مدل‌های ثابت، این دسته از هویه ها دارای توان متغیر هستند، یعنی شما می‌توانید با توجه به نوع کار و قطعه نوع درجه حرارت را تغییر دهید. در مدل‌های آنالوگ توان با یک کلید ولومی شکل تغیر می‌کند و همچنین در مدل دیجیتال، توان دستگاه به صورت دکمه بالا و پایین و در صفحه نمایش دیجیتال نمایش داده می شود که شما می توانید به صورت دقیق تر آن را تنظیم و استفاده کنید.

لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل

مطلب مشابه: بهترین مارک منبع تغذیه مناسب برای تعمیرات موبایل

منبع تغذیه – Power Supply

یکی دیگر از ابزارهای پر کاربرد در حوزه تعمیرات موبایل دستگاه منبع تغذیه است، وظیفه منبع تغذیه دریافت انرژی الکتریکی و تبدیل آن به ولتاژ و جریان و بسامد مورد نیاز برای تغذیهٔ بار مصرفی است. معمولا منبع تغذیه برای تأمین انرژی الکتریکی برای یک یا چند مصرف‌کننده استفاده می شود. برای تهیه یک منبع تغذیه باید به چند نکته توجه داشته باشید، مقدار ولتاژ و جریان مورد نیاز، تعداد کانال های خروجی و همچنین مدار محافظ یا ایمنی دستگاه در مقابل اضافه بار از ویژگی های مهم در تهیه یک منبع تغذیه خوب هستند.

یکی دیگر از قابلیت های مهم در منبع های تغذیه یا پاور ساپلای ها که باید هنگام تهیه آن را در نظر گرفت مدار محافظ جریان خروجی است. ضمنا این ویژگی در مقابل اضافه بار خروجی به دستگاه خسارتی وارد نمی‌کند. در مجموع انواع منبع تغذیه ها را می‌توان به دو نوع AC و DC تقسیم کرد. مدل DC از نظر ساختار به دو مدل خطی و سوئیچینگ تقسیم می شود که با توجه به خروجی دستگاه به مدل های تک خروجی ، چند خروجی و دستگاه با قابلیت برنامه ریزی تقسیم خواهند شد. منبع های تغذیه معمولا از نظر ولتاژ خروجی به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم بندی می‌شوند.

لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل

ست پیچ گوشتی – Screw Driver

پیچ گوشتی همان طور که از نامش هم پیداست برای باز و بسته کردن انواع پیچ به کار می رود. در تعمیرات موبایل نیز با توجه به نوع گوشی ها و کمپانی های مختلف از پیچ گوشتی های مختلفی استفاده می شود. طبیعتا پیچ گوشتی یکی از مهم ترین ابزارهای مورد استفاده تکنسین های تعمیرات موبایل است. این ابزار جزو ابزارآلاتی است که باید انواع مختلف آن را تهیه کنید و روی میز کار خود داشته باشید. همانطور که می دانید پیچ هایی که در گوشی های مختلف به کار رفته اند انواع و شکل های مختلفی دارند، به عنوان مثال پیچ گوشتی هایی که در گوشی های آیفون و پیچ گوشتی هایی که برای گوشی های اندرویدی استفاده می شوند متفاوت هستند. هرچند برخی از کمپانی ها اکثر پیچ گوشتی های مورد نیاز یک تعمیرکار موبایل را در پکیج هایی آماده کرده و به صورت یک جا به بازار ارائه می کنند. اگر شما قصد این را ندارید که هزینه بالایی برای پیچ گوشتی پرداخت کنید می توانید به صورت تکی هم آنها را خریداری و استفاده کنید.

لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل

 

انواع پنس – Pence

لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل – پنس ها برای جداسازی قطعات ریزی مانند آی سی ها، سیم جامپر و جزئیات ظریف بسیار کاربرد دارند. معمولا پنسی هایی که برای کار تعمیرات گوشی موبایل استفاده می شوند بهتر است نوک تیز و خاصیت آنتی مغناطیسی داشته باشند. همان طور که می دانید پنس ها دو نوع سرصاف و سرکج دارند که هرکدام برای موارد خاص کاربرد دارند. این پنس ها از نظر ظاهری شبیه موچین هستند و با پنس های پزشکی تفاوت دارند. اگر دقت کرده باشید انواع پنس های مختلف را می توانید روی میز کار تکنسین ها و تعمیرکاران گوشی موبایل ببینید.

لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل

گیره برد یا فیکسچر – Fixture

از فیکسچرها و گیره های نگهدارنده معمولا برای نگه داشتن بردهای گوشی موبایل در روند انجام کار تعمیر استفاده می شود. گیره برد ها ممکن است چندین قابلیت داشته باشند و چندین برد را پشتیبانی کنند، همچنین فیکسچرها می توانند تک منظوره و صرفا برای تعمیرات یک برد خاص مورد استفاده قرار گیرند. هولدر برد ها معمولا جزو لوازمی در تعمیرات گوشی موبایل به حساب می آیند که مدل های متفاوت و کمپانی های تولید کننده متفاوتی دارند. آن ها ممکن است از جنس فلز یا از متریال پلاستیک فشرده، فولاد و یا سرامیک ساخته شده باشند که طبیعتا کاربردهای متفاوت دارند.

لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل

مولتی متر – Multimeter

معمولا برای تست وجود ارتباط بین دو نقطه از مولتی متر استفاده می شود. همچنین تست مسیرها، ولتاژگیری باتری، تست اتصال کوتاه هم می توان با مولتی متر انجام داد. به این ترتیب از مولتی متر بیشتر برای عیب یابی در تعمیرات استفاده می شود که شامل بخش های مختلفی برای تست است. درواقع از این دسته ابزارها که وظیفه ی سنجش کمیت های الکتریکی را دارند جهت تست عملکرد قطعات موبایل استفاده می شود . مولتی متر ها در دو نوع عقربه ای و دیجیتالی یافت می شوند. همچنین مولتی متر های دیجیتال در دو دسته دستی و اتوماتیک قرار می گیرند اما در مجموع مولتی مترهای دیجیتال امکانات و کاربرد بیشتری در حوزه تعمیرات موبایل دارند.

لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل

مطلب مشابه: بهترین مولتی متر تعمیرات موبایل

اسپاتول یا قاب باز کن – Frame Opener

معمولا از اسپاتول برای باز کردن بدنه تلفن همراه استفاده می شود. بیشتر قاب باز کن ها از دو جنس فلز و پلاستیک تولید می شوند و تنوع بسیار بالایی از نظر ظاهری دارند. قابلیت ضد الکتریسیته بودن از ویژگی های مهمی است که یک قاب باز کن مناسب جهت استفاده در تعمیرات موبایل باید دارا باشد . آزاد کردن کانکتور، برداشتن مادر بورد، باز کردن درب پشت گوشی و جدا سازی قطعاتی مانند باتری از جمله مواردی هستند که معمولا تکنسین های تعمیرات موبایل برای انجام دادن آن ها از اسپاتول با شکل های مختلف استفاده می کنند.

لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل

 

پد نسوز

لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل- یکی از تجهیزاتی که در تعمیرات موبایل استفاده می شود پد های نسوز هستند، این پدها در رنگ بندی های مختلف مثل آبی، سبز، قرمز تولید می شوند و معمولا متریال به کار رفته در تولید پدهای نسوز سیلیکون است که یکی از خاصیت های بارز آن ها خاصیت ضد حرارت بودن است. پدهای نسوز انواع انواع گوناگونی دارند که بعضی از آن ها از بخش های مختلفی مانند فضای نگهدارنده مخصوص قطعات و یا به صورت مگنتی ساخته می شوند. برای یک میز کار حرفه ای در حوزه تعمیرات موبایل معمولا پد نسوز یکی از اصلی ترین تجهیزات و ابزارآلاتی است که مورد استفاده تکنسین ها قرار می گیرد.

لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل

انواع چسب

یکی از کاربردیترین تجهیزات تعمیرات موبایل انواع چسب است. چسب های ضد آب، قطره ای یا چسب های نواری دو طرفه از جمله چسب هایی هستند که در حوزه تعمیرات تخصصی موبایل از آن ها بسیار استفاده می شود. از چسب ها بیشتر جهت چسباندن ال سی دی و یا قاب های پشت گوشی و سایر قطعات استفاده می شود.

لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل

خمیر لحیم / خمیر قلع

در حوزه تعمیرات موبایل از خمیر لحیم یا خمیر قلع برای برقراری اتصالات بین پایه قطعات و سطح مسی در مدار با تکنولوژی نصب سطحی استفاده می شود. نوع عمل کرد این ماده به صورتی است که خمیر و سیم قلع بر روی مکان مورد نظر پخش می‌شود و سپس توسط حرارتی که از هیتر تامین می شود ذوب شده و باعث ایجاد اتصال بین خطوط مدار چاپی و قطعات می‌شود. بی تردید تمامی تعمیرکاران موبایل و تعمیرکاران قطعات الکترونیکی به این خمیر احتیاج پیدا می کند. شما به کمک خمیر قلع می توانید جهت شابلون زدن و ریبال ای سی ها و همچنین تعمیر برد های الکتریکی استفاده کنید. سیم قلع نوعی سیم مسی است که با استفاده از آن تعمیرکاران می‌توانند برای جداسازی قطعات لحیم شده از روی سطح برد گوشی از آن استفاده کنند. از کاربردهای دیگری که سیم قلع کش در تعمیرات موبایل دارد می شود به ترمیم قطعات نیز اشاره کرد ، همچنین در بعضی از مواقع که ممکن است لحیم کاری روی قطعات درست صورت نگیرد می توان از این ابزار کاربردی استفاده کرد.

لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل

نتیجه گیری

امروزه ابزار آلات تعمیرات موبایل از تنوع بسیار زیادی برخوردارند و هر لحظه با پیشرفت تکنولوژی نسل های جدیدتری از این محصولات نیز وارد بازار می شوند. مثلا برخی از ابزارهای پایه مانند لوپ ها و منبع تغذیه ها جزو ضروری ترین ابزارهایی هستند که هر کارآموز یا تکنسین حرفه ای به آن ها نیاز پیدا می کند و بدون استفاده از آن ها نمی تواند در کار خود پیشرفت کند و ادامه دهد. اما قبل از هرچیز شناخت کامل و آشنایی با این ابزار آلات برای هر شخصی که قصد فعالیت حرفه ای در این حوزه تخصصی را دارد بسیار ضروری است. شناخت ابزار های تعمیرات موبایل و روش کار کردن با آن ها از پیش نیازهای مهم و اولیه تعمیرات حرفه ای موبایل است. هر تکنسین و تعمیرکاری باید بداند که از چه ابزاری و در چه موقعیتی و برای چه کاری استفاده کند و از آسیب ها و خسارت احتمالی پیش رویش جلوگیری کند. اگر علاقه مند به حوزه تعمیرات موبایل هستید برای خرید این ابزارآلات با بهترین قیمت و ضمانت می توانید از طریق فروشگاه ابزارآلات تاپ جی اس ام اقدام کنید.

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت