با توجه به نوسانات قیمت ها لطفا برای خرید و استعلام قیمت بروز لطفا با شماره 09925739302 تماس بگیرید

آموزش ضبط مکالمات تلفن در اندروید و آیفون

نویسنده: aliasghar.khalafi
بازدید: 231 بازدید

در شرایط مختلفی، افراد تمایل دارند تا مکالمات تلفنی خود که با سایر افراد برقرار می‌کنند را ضبط نمایند. امروزه . برای انجام این کار در گوشی های اندروید و آیفون، محدودیت های زیادی وجود دارد و برای اینکه صدای مکالمه را ضبط کنید باید یک سری مراحل را پشت سر بگذارید. در این مقاله قصد دارد تا اقدام به آموزش ضبط تماس در اندروید و آیفون نموده و نهایتاً تعدادی از برنامه های کاربردی که برای انجام این کار می توان مورد استفاده قرار داد را به کاربران معرفی نماید. اگر قصد ضبط صدای مکالمه را دارید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نحوه ضبط مکالمات در گوشی های آیفون و اندروید

ضبط مکالمات تلفنی / ضبط تماس در ایفون

نکته قابل توجهی که در این زمینه وجود دارد این است که قانون ضبط مکالمات تلفن در کشورهای مختلف متفاوت می باشد و برخی کشورها این مسئله را جرم عنوان نموده اند. بنابراین پیش از اینکه اقدام به ضبط مکالمه نمایید می بایست بررسی کنید که آیا کشور محل اقامت شما این اقدام را قانونی میپندارد یا خیر و سپس مبادرت به انجام این کار نمایید.

شرکت اپل در حین تولید گوشی‌ های خود هیچ گونه امکانی برای ضبط مکالمات بر روی آنها قرار نداده و دلیل این امر هم این است که در یک سری کشورها و ایالت ها قوانینی وضع شده که ضبط مکالمات تلفنی را جرم میپندارد و در صورت مبادرت به انجام این کار فرد مرتکب جرم شده و می بایست اقدام به پرداخت جزای نقدی یا کشیدن حبس نماید.

بنابراین این شرکت ترجیح داده تا برای تبعیت از قانونی که در این کشورها جاری است و نیز حفظ حریم شخصی افراد از قرار دادن این قابلیت بر روی گوشی های خود پیشگیری به عمل بیاورد. اما با این وجود با نصب یک سری نرم افزارهای مختلف بر روی گوشی های آیفون نیز می توان اقدام به ضبط مکالمات بر روی گوشی های آیفون نمود.

البته برخی دیگر از افراد برای آنکه بتوانند مکالمات تلفنی خود را از گوشی های آیفون ضبط کنند از وسایل جانبی دیگری که برای ضبط صدا استفاده می‌شوند بهره می برند. برای انجام این کار کافیست در حین برقراری مکالمه اقدام به فعال کردن بلندگوی تماس نموده و دستگاه دیگری که برای ضبط در اختیار دارید را نزدیک به گوشی خود قرار دهید و شروع به ضبط مکالمات با استفاده از آن نمایید. این روش چندان روش جالبی به نظر نمی رسد و کارایی و بازخورد زیادی ندارد. بنابراین با نصب برنامه ای نظیر برنامه گوگل ویس می توانید اقدام به ضبط مکالمات تلفنی خود در گوشی های آیفون نمایید.

برای انجام این کار می بایست اقدام به نصب اپ گوگل ویس بر روی گوشی آیفون خود نموده و پس از ورود به حساب کاربری گوگل با استفاده از این برنامه شروع به ضبط مکالمات خود نمایید. اما در اغلب گوشی های اندرویدی نظیر گوشی های سامسونگ قابلیت ضبط مکالمات در خود گوشی قرار گرفته است و بدون اینکه شما نیازی به نصب نرم افزار اضافه داشته باشید، می توانید با استفاده از این گوشی ها اقدام به ضبط مکالمات تلفنی خود نمایید.

ضبط مکالمه در گوشی های اندرویدی با استفاده از گوگل ویس

در اغلب گوشی هایی که سیستم عامل آنها اندروید می باشد به صورت پیش فرض اپلیکیشن گوگل ویس بر روی دستگاه گوشی آنها نصب شده است. خوشبختانه این برنامه جزو برنامه های رایگان می باشد و به راحتی می توانید پس از نصب این اپلیکیشن و ورود به حساب کاربری خود، از آن برای ضبط مکالمات تلفنی خود استفاده نمایید. نکته مهمی که در خصوص نحوه استفاده از این اپلیکیشن وجود دارد این است که در این اپلیکیشن شما تنها می ‌توانید تماس های ورودی خود را ضبط کنید.

بنابراین امکان ضبط تماس هایی که از طرف شما با فردی برقرار می شود یا همان تماس خروجی، با استفاده از اپلیکیشن گوگل ویس وجود ندارد. چنانچه تمایل دارید تا تمامی تماس های خود را با استفاده از این اپلیکیشن ضبط کنید، در مرحله نخست می بایست اقدام به ساخت حساب کاربری گوگل ویس برای خود نمایید. برای انجام این کار پس از ورود به سایت گوگل ویس می بایست اقدام به ثبت نام در این سایت کنید و اکانت مختص خود را ایجاد نمایید. پس از اینکه اکانت خود را ایجاد کردید، با انجام کارهایی که در زیر به شما میگویم می توانید تمامی تماس های ورودی و خروجی خود را با استفاده از اپلیکیشن گوگل ویس ضبط کنید:

ضبط مکالمه در گوشی سامسونگ

  • مرحله اول: وارد سایت Google Voice شوید و سپس به اکانتی که از پیش ایجاد نموده اید لاگین شوید.
  • مرحله دوم: در قسمت سمت چپ صفحه ی آیکون سه نقطه عمودی وجود دارد که با زدن آن منویی برای شما باز می‌شود که از این منو می بایست گزینه Settings  را انتخاب نمایید.

چگونه تماس را ضبط کنیم

  • مرحله سوم: در این پنجره وارد بخش Calls شوید و سپس گزینه Incoming Call Options را فعال نمایید. با فعال نمودن این گزینه شما می توانید تماس های ورودی خود را نیز ضبط کنید.

برای ضبط مکالمات با استفاده از این اپلیکیشن نیز کافیست در حین برقراری تماس عدد ۴ را با استفاده از صفحه کلید گوشی تایپ نمایید. پس از تایپ این عدد بلافاصله یک بوق کوتاه زده می شود که به معنی شروع ضبط مکالمات با استفاده از گوگل ویس میباشد. اگر می خواهید ضبط تماس را قطع کنید هم می بایست مجدداً عدد ۴ را با استفاده از صفحه کلید گوشی شماره گیری کنید. مکالمه ضبط شده شما درون یک فایل صوتی داخل Inbox  ذخیره می گردد. اگر می خواهید به فایل های ضبط شده با استفاده از این اپلیکیشن دسترسی پیدا کنید، پس از ورود به منو می بایست گزینه Recorded  را انتخاب نمایید.

لازم به ذکر است که امکان دریافت تمام سرویس های فوق از طریق اپلیکیشن گوگل ویس نیز فراهم می باشد و با استفاده از اپلیکیشن گوگل ویس نیز می توانید مکالمات تلفنی خود را ضبط کنید. برای انجام تنظیمات فوق در این اپلیکیشن پس از ورود به برنامه می بایست بر روی آیکون سه خط که در قسمت بالای صفحه سمت چپ وجود دارد ضربه بزنید و پس از آن وارد قسمت تنظیمات شوید. در این قسمت گزینه Advance Settings را انتخاب نمایید و نهایتاً با فعال کردن گزینه Incoming Calls  می توانید تمامی تماس های خود را با استفاده از اپلیکیشن گوگل ویس ضبط کنید.

معرفی اپلیکیشن های ضبط صدا در گوشی های اندرویدی

برای ضبط مکالمات با استفاده از گوشی های اندروید اپلیکیشن های مختلفی در بازار وجود دارد که در ادامه قصد داریم تا برخی از بهترین اپلیکیشن های موجود در این زمینه را برای شما معرفی کنیم:

اپلیکیشن Automatic Call Recorder Pro

یکی از بهترین اپلیکیشن هایی که برای ضبط تماس ها در گوشی های اندرویدی می توان مورد استفاده قرار داد اپلیکیشن Automatic Call Recorder Pro می باشدم این اپلیکیشن به دلیل دارا بودن آپشن های بسیار و اینترفیس قوی توانسته نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب نماید. اپلیکیشن فوق از ظاهر زیبا و کاربر پسندی برخوردار می باشد و توانایی ضبط مکالمات را با دقت و سرعت بالایی را داراست. برنامه فوق به دلیل دارا بودن آپشن های بسیار، تنظیمات خاص خود را نیز داراست و با تنظیم بخش ‌های مختلف آن می‌ توانید به نتایج رضایت ‌بخشی دست پیدا کنید.

آموزش ضبط مکالمات / آموزش ضبط مکالمات در اندروید

از جمله کارهایی که با استفاده از این اپلیکیشن می توان انجام داد فعال کردن امکان ضبط خودکار مکالمات با استفاده از آن می باشد. این اپلیکیشن یک آپشن ویژه دیگر نیز داراست و شما با تکان دادن گوشی خود در حین مکالمه می توانید به این اپلیکیشن فرمان شروع به ضبط مکالمات را بدهید (بدون اینکه نیاز به وارد کردن عدد خاصی یا فعال کردن برنامه خاصی داشته باشید). اپلیکیشن فوق امکانات بسیاری جهت تغییر کیفیت صدای ضبط شده هم در اختیار کاربران قرار داده و امکان ذخیره صدای ضبط شده بر روی سیستم های فضای ابری با استفاده از این اپلیکیشن فراهم می باشد. تمامی این موارد سبب شده تا این اپلیکیشن در بین کاربران محبوبیت ویژه ای کسب کند.

اپلیکیشن Call Recorder ACR

از دیگر برنامه های خوبی که برای ضبط تماس های صوتی می توانید از آن استفاده نمایید برنامه Call Recorder ACR می باشد. این برنامه در دو نسخه رایگان و اختصاصی به بازار عرضه شده و نسخه اختصاصی آن تنها چهار دلار هزینه دارد. در نسخه رایگان شاهد وجود تبلیغات مختلف هستیم که ممکن است برای کاربران چندان جالب به نظر نرسد. این برنامه از ظاهری کاربرپسند برخوردار بوده و به راحتی امکان ضبط مکالمات را به کاربران می دهد.

نحوه ضبط مکالمات در گوشی سامسونگ

از جمله خصوصیات بارز این نرم افزار می توان به پاک کردن مکالمات ضبط شده قدیمی به صورت خودکار توسط آن اشاره کرد. البته اگر تمایل به نگه داشتن این مکالمات هستید می توانید فایل مورد نظر خود را نشان دار کنید تا از پاک شدن خودکار آن پیشگیری به عمل بیاورید. برنامه فوق طبق شماره تلفن اقدام به ضبط و ذخیره تماس ها می نماید. علاوه بر این شما می توانید شماره های خاصی را در این اپلیکیشن مشخص کنید تا از ضبط مکالمات آن شماره ممانعت به عمل بیاورید. این برنامه تنها قادر به ضبط تماس هایی که بر روی شبکه موبایل صورت می ‌پذیرند می باشد و نمی تواند تماس های مبتنی بر آی پی را ضبط کند.

اپلیکیشن Call Recorder

نحوه ضبط مکالمات در آیفون / نحوه ضبط مکالمات در اپل

یکی دیگر از برنامه های کاربردی که برای ضبط مکالمات گوشی های اندروید مورد استفاده قرار می گیرد اپلیکیشن Call Recorder می باشد که قابلیت ضبط خودکار با فرمت MP3 را دارا می باشد و با استفاده از این برنامه می توانید فایل هایی که ضبط کرده اید را به راحتی به اشتراک بگذارید و بر روی فایل های مورد نظر خود پسورد قرار دهید.

بنابراین کاربران به راحتی می توانند تماس های ضبط شده ای را که از درجه اهمیت بالایی برای آنها برخوردار می باشد و تمایلی به شنیدن این مکالمات توسط افراد غریبه ندارند، با گذاشتن رمز بر روی این فایل های ضبط شده آنها را از دسترس سایر افراد خارج کنند و از فایل های مخفی خود محافظت نمایند.

اپلیکیشن کاربردی برای ضبط مکالمات در گوشی های آیفون

برای ضبط مکالمات با استفاده از گوشی های آیفون اپلیکیشن های مختلفی به بازار عرضه شده که از آن جمله می توانیم به اپلیکیشن زیر اشاره کنیم:

اپلیکیشن IntCall Call Recorder

اپلیکیشن IntCall Call Recorder قادر است تماس های ملی و بین المللی را ضبط کند و سپس اقدام به ذخیره سازی صداهای ضبط شده بر روی تلفن شما نماید. برای ضبط مکالمات با استفاده از این اپلیکیشن حتما می بایست از شبکه مخابراتی جی‌ اس ‌ام استفاده کنید. این اپلیکیشن جزو اپلیکیشن های رایگان محسوب می‌شود و برای استفاده از آن نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

طریقه ضبط مکالمه تلفنی

البته نسخه پولی از این نرم ‌افزار نیز به بازار عرضه شده که برای استفاده از آن می بایست مبلغی هزینه نمایید. تفاوت نسخه رایگان این نرم ‌افزار با نسخه پولی آن در وجود و عدم وجود تبلیغات می ‌باشد. بنابراین اگر وجود تبلیغات مختلف برای شما آزاردهنده می باشد، با پرداخت هزینه ای کم می توانید از شر این تبلیغات راحت شوید و از نسخه غیر پولی آن برای انجام ضبط مکالمات خود استفاده نمایید.

جمع بندی

در این مقاله روش های مختلفی که برای ضبط مکالمه در گوشی های آیفون و اندروید می توان مورد استفاده قرار داد را بررسی نموده و برخی اپلیکیشن های کاربردی که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند را به کاربران معرفی کردیم. اپلیکیشن های فوق امکانات گسترده ‌ای برای ضبط مکالمات در اختیار کاربران قرار می دهند و برخی از آنها به دلیل دارا بودن آپشن های مختلف به کاربران امکان تغییر کیفیت صدای ضبط شده یا ذخیره فایل های ضبط شده در فضاهای ابری را می دهند تا از پر شدن حافظه گوشی پیشگیری به عمل بیاورند.

نحوه انجام این کار بر روی گوشی های اندروید و آیفون با یکدیگر متفاوت می باشد و برای انجام این کار می بایست از روش های مختلفی که در این مقاله به آن ها اشاره شد استفاده نمایید. شما از کدام یک از نرم افزارهای فوق برای ضبط مکالمات در گوشی خود استفاده می کنید؟ دلایل شما برای این انتخاب چیست؟ با در میان گذاشتن نظرات خود در بخش کامنت می توانید به سایر کاربران کمک کنید تا بتوانند یک اپلیکیشن خوب و کاربردی برای ضبط مکالمات خود در گوشی ‌هایشان بیابند و از آن برای انجام این کار استفاده کنند.

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت